Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
September 11, 2012
Image Size
462 KB
Resolution
2480×1920
Submitted with
Sta.sh
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
7,756
Favourites
426 (who?)
Comments
96
×
Make the Devil Cry [Update] by GreyRadian Make the Devil Cry [Update] by GreyRadian
:star: As featured on Capcom-Unity [link] :dance:

Lol i really didn't like my previous picture like wtf was I half asleep?! Composition was so bad and colours were disgusting, lighting was wrong you could barely even see the details of Dante which was what I've been working on 90% of the time I was painting the piece DX

Well hope I improved with this one, also fixed the shading a bit lol. You can see the old one here if you wanna compare... [link]

And no he doesn't smoke anymore [link] I didn't realise it back then.

Please dont discuss how much you hate the new Dante/Dmc. I really get the point but it's not gonna do anything; the game is gonna be released anyway.

Find me on:
:facebook: Facebook: [link]
:twitter: Twitter: [link]
:bulletred: Tumblr: [link]
Add a Comment:
 
:iconconcretechief:
Awesome job with the brush strokes the typography in the background and it looks like Dantes right eye could possible be bruised like he just got into a scrap or something I can tell you spent some quality time on this, young Dante is awesome I can't wait for the new game, one thing I did notice was the way Dante is sitting it looks a little feminine, being a guy I know it's diffricult to cross my legs like that and be comfortable I say this because I picture Dante being a bad ass not some guy about to have tea and crumpets but otherwise awesome job!
What do you think?
The Artist thought this was FAIR
11 out of 11 deviants thought this was fair.

The Artist has requested Critique on this Artwork

Please sign up or login to post a critique.

:iconmattjepiuh:
mattjepiuh Featured By Owner Mar 28, 2013
nice job!! loving your gallery so far keep it up :)
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Mar 28, 2013   General Artist
hey thanks! you too :D
Reply
:iconevoiiice9a:
EvoIIICE9A Featured By Owner Mar 2, 2013
Waaah, my sister bought me this pic at Waicon *__* Absolutely hot.

And don't worry, no complaints about the new Dante at all, I actually like the reboot over the old games.
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Mar 3, 2013   General Artist
Haha thanks! Im glad you have a print of this! :heart:
Reply
:iconshuyintheenigmatic:
ShuyinTheEnigmatic Featured By Owner Jan 27, 2013  Student Writer
I find myself liking the new Dante as well as the old. I personally don't care if it's rebooted. I just care if it's fun, and the demo I played was fun!

As to the pic itself, well done!
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Jan 27, 2013   General Artist
Yay! Another sane and logical person C: exactly, people should only worry about gameplay, art, stage design etc not because the characters just LOOK different. So annoying reading all the DMC reboot complaints and whinging on my artworks :/

And thank you! XD
Reply
:iconshuyintheenigmatic:
ShuyinTheEnigmatic Featured By Owner Jan 27, 2013  Student Writer
It's so frustrating to hear people complain, I know... I mean, perhaps the new design wasn't to other people's liking, but we can't do shit about it. Not unless somebody has the ability to quantum leap into the CEO of Capcom's brain and get him to change things again. I had a crack at the demo and I left rather satisfied, ^^

Welcome!
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Jan 27, 2013   General Artist
"but we can't do shit about it" THIS. Took the words out of my mouth XD
Reply
:iconshuyintheenigmatic:
ShuyinTheEnigmatic Featured By Owner Jan 28, 2013  Student Writer
XDD Indeed. I mean, it's not like someone can just, "Oh, well, there's a shitty new design! I'll just use my bullshit magical powers and make things the same all the time!" Some would probably envision that.
Reply
:iconzapidante:
zapidante Featured By Owner Jan 22, 2013  Hobbyist General Artist
Cool
Reply
:iconsumitsjc:
Sumitsjc Featured By Owner Jan 21, 2013  Student General Artist
Oh yeah...devil's A$$KICKER.......nice to see you man...
Reply
:iconmrtyamiro:
mrtyamiro Featured By Owner Dec 31, 2012  Student Interface Designer
Nice job
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Dec 31, 2012   General Artist
Thanks!
Reply
:iconchrysalislover:
Chrysalislover Featured By Owner Oct 19, 2012
This is so awesome :D I can understand why some fans hate the change, but I actually like the (slightly) more manly look Dante got in this new game, and its awesome to finally see a pic of the new Dante that does him justice :D
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Oct 19, 2012   General Artist
Thank you so much! :hug: yeah at first i was soooo depressed too! But then I got over it :P
Reply
:iconchrysalislover:
Chrysalislover Featured By Owner Oct 19, 2012
You're welcome :D

Ah, understandable. Sometimes things become more likeable as you get used to them, and/or learn more about them :nod:
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Oct 19, 2012   General Artist
Yes that exactly true! After that day I began following it very closely, watching all the trailers and stuff, thats how I grew on to him :meow:
Reply
:iconchrysalislover:
Chrysalislover Featured By Owner Oct 19, 2012
Very cool :D I haven't really stayed too up to date, but based on the little bit of it that I have seen, the gameplay still has a lot of the stuff that always made the DMC games fun, even if the story and stuff like that is quite a bit different :)
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Oct 19, 2012   General Artist
Yup! And the combat controls imo is much better because you can switch weapons during a combo so you can do mix combos with different weapons *__*
The story sounds much deeper, as it reflects reality etc. I can't wait to hear the rest of the story! :iconexcitedconductorplz:
Reply
:iconchrysalislover:
Chrysalislover Featured By Owner Oct 19, 2012
Oh? Now THAT does sound cool :D

And, oh? Cool, cool. Can't go wrong with a deeper story :)

As for the DMC games, I've actually only played Dante's Awakening, but that was quite good :nod:
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Oct 19, 2012   General Artist
LOL the only DMC I've played is DMC4... on the ipad >_>
This holidays I'm gonna go hunting for dmc3! Z___Z
yeah I heard dantes awakening is considered the best out of the series C:
Reply
(1 Reply)
:iconwily1983:
wily1983 Featured By Owner Oct 3, 2012
Dante looks really badass in this one
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Oct 3, 2012   General Artist
Thanks!
I wish I found your gallery before I did this picture, thanks for putting up all those images of Dante's face! I had a hard time trying to find refs on Google -___-;;
Reply
:iconelfofcourage:
elfofcourage Featured By Owner Sep 17, 2012  Hobbyist Digital Artist
I still prefer the blonde Daunte, but I would love to play the new DMC.
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Sep 17, 2012   General Artist
haha me too, i still think it was unnecessary to re-do the whole series, but hey whatever its done and it looks good ^_^
Reply
:iconelfofcourage:
elfofcourage Featured By Owner Sep 18, 2012  Hobbyist Digital Artist
Im not one for looks in a game. I just hope it plays as good as it looks.
Reply
:iconmrg93:
MRG93 Featured By Owner Sep 14, 2012  Hobbyist
Nice JOb
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Sep 14, 2012   General Artist
Thanks! :D
Reply
:iconmrg93:
MRG93 Featured By Owner Sep 15, 2012  Hobbyist
np :)
Reply
:iconmarratokensuto:
MarratoKensuto Featured By Owner Sep 14, 2012
BOSS! :la:
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Sep 14, 2012   General Artist
Thanks!! :D
Reply
:iconmarratokensuto:
MarratoKensuto Featured By Owner Sep 15, 2012
You're welcome! :thumbsup::D
Reply
:iconsk8trgrl:
sk8trgrl Featured By Owner Sep 13, 2012  Hobbyist
I LOVE YOU DANTE!!
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Sep 13, 2012   General Artist
:D
Reply
:iconasluc96:
asluc96 Featured By Owner Sep 13, 2012  Hobbyist General Artist
Now that's Badass :D
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Sep 13, 2012   General Artist
Haha thank you!!
Reply
:iconasluc96:
asluc96 Featured By Owner Sep 13, 2012  Hobbyist General Artist
Welcome!
Reply
:iconnoctisassassin:
NOCTISASSASSIN Featured By Owner Sep 13, 2012
I'll admit, I was once a whinning fan that didn't like the new look, but I've come to love it just like I loved the past Dantes. :XD: But I'll be honest, the only one I'm really loving of the new DMC is Vergil. I like his new look the most. (Yet I don't understand why one has white hair while Dan-man has white hair only in rage mode :O_o: )
With that being said, I really love this. Even if it wasn't Dante I would have loved this anyway. The coloring and shading seems perfect.
You capture his nature. :D
Reply
:iconmoonlightsonata97:
moonlightsonata97 Featured By Owner Sep 14, 2012  Hobbyist Digital Artist
i had my own theories on why his hair is black while vergil's is white. judging by the new trailer and the part when Dante is holding a family photo i couldn't help but notice Eva's hair colour is also black, while Sparda's (though distorted) is probably white. Judging by the fact Eva was called a whore by many of the characters, and Dante is hated by them, I think it's supposed to be a twist on the whole Darkness Vs. Light thing. Eva is an angel while Sparda is a demon, Which is more of a reason to think Vergil is going to end up evil and Dante is obviously the good guy. So to conclude, This is still going with the game's theme of "Everything is not what it seems" sorry for the long reply!
Reply
:iconnoctisassassin:
NOCTISASSASSIN Featured By Owner Sep 14, 2012
Wow, that's a good theory! It kind of makes sense too. I guess that's another change they did. :o
Haha don't worry about the long reply, you were just explaining :D
Reply
:iconmoonlightsonata97:
moonlightsonata97 Featured By Owner Sep 16, 2012  Hobbyist Digital Artist
lol thanks;)
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Sep 13, 2012   General Artist
Me too! I was hell depressed when it first came out, especially with the TGS 2010 trailer DX but as i kept watching later trailers it kinda grew on me. I absolutely love the vibrant art style as well as the more realistic portrayal of the series :D
Lol i was expecting more for Vergils new design but im fine with it. I do find it strange how his blazer thing he's wearing has an Asian motif on it, at the bottom left corner o.0
Guess we'll find out when its released XD also cant wait to see the mocap actors!

And thank you for the nice compliment! :D
Reply
:iconkilljoysg:
killjoySG Featured By Owner Sep 12, 2012
I swear, this is awesome!
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Sep 12, 2012   General Artist
Thank you so much! :D
Reply
:iconkilljoysg:
killjoySG Featured By Owner Sep 13, 2012
Although I do like his original look better (more distinctive)...I think he still looks good anyway, just don't change the fights!
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Sep 13, 2012   General Artist
Dont think they're changing it much, in fact I'd say they've improved it a bit :D
Reply
:iconkilljoysg:
killjoySG Featured By Owner Sep 13, 2012
Ok then. Anyway, his white hair comes back in rage mode.
Reply
:iconbitteryetsweet:
bitteryetsweet Featured By Owner Sep 12, 2012
Dante's last smoke before quitting. Hey, on the bright side, he tells us that smoking is wrong by quitting to all the little kids out there.
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Sep 12, 2012   General Artist
Yup! I'm very glad he stopped ^_^
Reply
:iconmjbedi:
MJBedi Featured By Owner Sep 12, 2012  Hobbyist Digital Artist
I actually like the new Dante, and you did a fantastic job with the colors and shading. You have some serious skills!
Reply
Add a Comment: