Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour
×



Details

Submitted on
September 11, 2012
Image Size
462 KB
Resolution
2480×1920
Submitted with
Sta.sh
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
7,462 (3 today)
Favourites
425 (who?)
Comments
96
×
Make the Devil Cry [Update] by GreyRadian Make the Devil Cry [Update] by GreyRadian
:star: As featured on Capcom-Unity [link] :dance:

Lol i really didn't like my previous picture like wtf was I half asleep?! Composition was so bad and colours were disgusting, lighting was wrong you could barely even see the details of Dante which was what I've been working on 90% of the time I was painting the piece DX

Well hope I improved with this one, also fixed the shading a bit lol. You can see the old one here if you wanna compare... [link]

And no he doesn't smoke anymore [link] I didn't realise it back then.

Please dont discuss how much you hate the new Dante/Dmc. I really get the point but it's not gonna do anything; the game is gonna be released anyway.

Find me on:
:facebook: Facebook: [link]
:twitter: Twitter: [link]
:bulletred: Tumblr: [link]
Add a Comment:
 
:iconconcretechief:
Awesome job with the brush strokes the typography in the background and it looks like Dantes right eye could possible be bruised like he just got into a scrap or something I can tell you spent some quality time on this, young Dante is awesome I can't wait for the new game, one thing I did notice was the way Dante is sitting it looks a little feminine, being a guy I know it's diffricult to cross my legs like that and be comfortable I say this because I picture Dante being a bad ass not some guy about to have tea and crumpets but otherwise awesome job!
What do you think?
The Artist thought this was FAIR
11 out of 11 deviants thought this was fair.

The Artist has requested Critique on this Artwork

Please sign up or login to post a critique.

:iconmattjepiuh:
mattjepiuh Featured By Owner Mar 28, 2013
nice job!! loving your gallery so far keep it up :)
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Mar 28, 2013   General Artist
hey thanks! you too :D
Reply
:iconevoiiice9a:
EvoIIICE9A Featured By Owner Mar 2, 2013
Waaah, my sister bought me this pic at Waicon *__* Absolutely hot.

And don't worry, no complaints about the new Dante at all, I actually like the reboot over the old games.
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Mar 3, 2013   General Artist
Haha thanks! Im glad you have a print of this! :heart:
Reply
:iconshuyintheenigmatic:
ShuyinTheEnigmatic Featured By Owner Jan 27, 2013  Student Writer
I find myself liking the new Dante as well as the old. I personally don't care if it's rebooted. I just care if it's fun, and the demo I played was fun!

As to the pic itself, well done!
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Jan 27, 2013   General Artist
Yay! Another sane and logical person C: exactly, people should only worry about gameplay, art, stage design etc not because the characters just LOOK different. So annoying reading all the DMC reboot complaints and whinging on my artworks :/

And thank you! XD
Reply
:iconshuyintheenigmatic:
ShuyinTheEnigmatic Featured By Owner Jan 27, 2013  Student Writer
It's so frustrating to hear people complain, I know... I mean, perhaps the new design wasn't to other people's liking, but we can't do shit about it. Not unless somebody has the ability to quantum leap into the CEO of Capcom's brain and get him to change things again. I had a crack at the demo and I left rather satisfied, ^^

Welcome!
Reply
:icongreyradian:
GreyRadian Featured By Owner Jan 27, 2013   General Artist
"but we can't do shit about it" THIS. Took the words out of my mouth XD
Reply
:iconshuyintheenigmatic:
ShuyinTheEnigmatic Featured By Owner Jan 28, 2013  Student Writer
XDD Indeed. I mean, it's not like someone can just, "Oh, well, there's a shitty new design! I'll just use my bullshit magical powers and make things the same all the time!" Some would probably envision that.
Reply
:iconzapidante:
zapidante Featured By Owner Jan 22, 2013  Hobbyist General Artist
Cool
Reply
Add a Comment: